Με ήχους από τα άσματα των Βρετανών και των Αμερικανών φιλελλήνων, γέμισε το αμφιθέατρο του Ιδρύματος Θεοχαράκη, με μία συναυλία αφιερωμένη στην Ελληνική Επανάσταση και το φιλελληνικό κίνημα.
Ο φιλελληνισμός ήταν το κίνημα διεθνούς αλληλεγγύης με την μεγαλύτερη πολιτισμική επίδραση στην Ιστορία, ανέφερε εισαγωγικά, ο γενικός διευθυντής του Ιδρύματος Θεοχαράκη, Φώτης Παπαθανασίου.
Στους κόλπους του συναντούμε μεγάλους ποιητές, συγγραφείς, μουσουργούς και συνθέτες, αλλά και ένθερμους ερασιτέχνες.
Γνωρίζουμε τις δύο μεγάλες όπερες, την “Πολιορκία της Κορίνθου” του Ροσίνι, που γράφτηκε προκειμένου να ενισχύσει οικονομικά την ελληνική εθνεγερσία, καθώς και το ορατόριο του Μπερλιόζ με τίτλο “Η Ελληνική Επανάσταση”.
Πέραν από τα δύο αυτά έργα ωστόσο, βρίσκονται καταγεγραμμένα περί τα 300 ακόμα τραγούδια που τραγουδήθηκαν στα σαλόνια των φιλελλήνων, ανεβάζοντας το πνεύμα των συνδαιτημόνων και βοηθώντας τους χρηματικούς εράνους των ευρωπαϊκών φιλελlηνικών επιτροπών.
Τα περισσότερα απ’ αυτά – γύρω στα 200 – έχουν γραφτεί στη Γαλλία, ενώ από τα υπόλοιπα ξεχωρίζουν τα αγγλόφωνα.
Στην συναυλία, οι σοπράνες Φανή Αντωνέλλου και Κάτια Πάσχου, ερμήνευσαν υπό τους ήχους του πιάνου της Μαρίας Παπαπετροπούλου, δεκαπέντε τραγούδια με ελληνική ή φιλελληνική θεματολογία, ανάμεσά τους την “ Κόρη των Αθηνών” σε ποίηση του Λόρδου Βύρωνα και μουσική του Σαρλ Γκουνώ και τρία ποιήματα του Τόμας Μούρ, επιστήθιου φίλου του Βύρωνα – το ένα σε μουσική του Μότσαρτ.
Τραγούδια ρομαντικά, άλλα νοσταλγικά, άλλα εμπνεόμενα από φιλελεύθερο πνεύμα, όλα τους αισιόδοξα για μια καινούργια φωτεινή εποχή που έμελλε να επιστρέψει.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ