Μία έκθεση αφιέρωμένη στους Φιλέλληνες που στήριξαν τον απελευθερωτικό αγώνα του 1821 φιλοξενείται από τις 2 έως τις 12 Μαΐου στο Πολεμικό Μουσείο της Αθήνας. «Memorial» είναι ο τίτλος της έκθεσης αυτής, στην οποία συμμετέχουν με έργα τους 27 εικαστικοί καλλιτέχνες, και αποτελεί τον επίλογο μια σειράς αφιερωμάτων και εκθέσεων σχετικών με την Εθνική Παλιγγενεσία
Η έκθεση λειτουργεί, παράλληλα, και ως αναστοχασμός πάνω στην έννοια του Χρέους προς όσους συμπορεύθηκαν με τους Έλληνες στον δύσκολο αγώνα και ταυτόχρονα τιμά την έννοια της Μνήμης. Σκοπός της είναι, να δοθεί στους μυημένους σε ιστορικά θέματα, η ευκαιρία να δουν «με τα μάτια της τέχνης» και στους φίλους των εικαστικών, να αντλήσουν ιστορικές γνώσεις.
Για το κοινό, η έκθεση αυτή προτείνεται σαν μια διπλή απόλαυση για τέχνη και γνώση και για τους καλλιτέχνες, μια διαδικασία συμμετοχής στην ιστορική μνημόνευση και απόδοση τιμής.
Η ομάδα των εικαστικών που μετέχει στην έκθεση αποτελείται και από ώριμους αλλά και νεότερους δημιουργούς, ζωγράφους, γλύπτες, χαράκτες, οι οποίοι αφού μελέτησαν αρχειακό υλικό και ιστορικά στοιχεία επέλεξαν το θέμα που περιγράφει καλύτερα την έννοια της «θυσίας».
Δρόμοι και μνημεία στο όνομα αυτών των φιλελλήνων, στις περιοχές κυρίως των μαχών που συμμετείχαν, ήταν άραγε αρκετή απόδοση τιμής;(Κληρονόμος, Καπελιάρη, Χατζή)
Πολλά από τα έργα αναφέρονται στις εξέχουσες προσωπικότητες κάποιων γνωστών φιλελλήνων (Μαρκόπουλος, Πεταλάς, Αδαμάκης, Τσαλαματά, Λουμάκης, Αιτινιδης),άλλα περιγράφουν πολεμικές επιχειρήσεις (Καπελιάρη, Κοκκίνη, Δρογώση),άλλα μνημονεύουν λιγότερο γνωστούς φιλέλληνες και αναφέρονται γενικά στην Μνήμη (Παναγόπουλος),και άλλοι προσεγγίζουν εννοιολογικά τον Αγώνα με αναφορές σε σύμβολα και ιδέες, όπως η Ελευθερία, η Θυσία και η Αθανασία (Φώτης, Μανωλοπούλου, Γενιτσαρίου, Εγγλέζου, Πετρίδης, Λόη, Μουζακίτου).
Τέλος υπάρχουν και έργα που συνδέουν το φιλελληνικό κίνημα με αντιλήψεις που αναδεικνύουν την Αρχαία Ελλάδα σαν πολιτιστικό πρότυπο (Δαββέτας, Δαούτη).
Η έκθεση συμπληρώνεται με ένα έργο του Σπυρίδωνος Βικάτου, ενός εκπροσώπου της «Σχολής του Μονάχου», ενός σπουδαίου Ακαδημαϊστή ζωγράφου του περασμένου αιώνα, που μας χαρίζει ένα πορτραίτο του Ρήγα Φεραίου.